13 Mayıs 2018 Pazar

Sineklerin Tanrısı

Merhaba yeryüzündekiler..
Okumaya etkinlik grubuyla başladığım Sineklerin Tanrısı'ndan bahsetmeden önce bir şey soracağım.
Sizce insanlar ne kadar kötü?
Bi de kötülük tanımı tam olarak ne sizin için?


Bir şeyleri ters yüz etmek bazen daha güzel olabiliyor. 
14 Nisan'da okumaya başlamıştım bu kitabı. Nisan ayı etkinliğim sadece kitap okumakla kalmayıp üç tane de ayrı sehir dışı gezmesi içerince normal bi süreçte bitmedi. 12 Mayısa kadar sarktı.  


Ben kitaptaki çocukları bir topluluk olarak değerlendirmek istemiyorum. Bence onlar tek bir kişiyi temsil ediyor. İnsanı temsil ediyor. Beni anlatıyor bile diyebilirim ki bu aslında çok da doğru bi yaklaşım olur. 
Her insanın içinde hem iyilik hem kötülük hem güç hem korku bulunur. Bizi birbirimizden ayıran bunların hangilerini kullandığımızdır. 
Adadaki çocukların her birinin davranışını muhtemelen ben de sergilerdim. Hatta acaba süregelen yaşantımda sergilediğim zamanlar oluyor mu diye düşünmüyor değilim.


Kitap üzerine konuşulacak çok şey var ama şuan onları yazabilecek güç yok bende. Stresli sıkıntılı bi günün üstüne kafam patlamak üzere. Hiçbir şeyi dert etmeyeceğim derken kendi kendime daha büyük dertler mi çıkarıyorum yoksa.. 
Adada olmak ne güzel olurdu.
En çok merak ettiğim şeylerden biri de Domuzcuk'un ismi neydi acaba?
Eğer yazar kitap yayınlanıp okunduktan sonra bunu birine söylediyse bana da söylesin biri lütfen. Araştırmaya üşendim. :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder